Studia podyplomowe
Marketing na Rynku Farmaceutycznym VI EDYCJA
Zdobądź praktyczne umiejętności, poszerzaj wiedzę i rozwijaj kompetencje potrzebne na rynku farmaceutycznym
Formularz rejestracyjny (kliknij)
Aby skutecznie podejmować decyzje na trudnym rynku farmaceutycznym potrzebna jest wiedza z zakresu marketingu, prawa i zarządzania. Osoby, które nie podejmują efektywnych działań prowadzących do poprawy wskaźników ekonomicznych i wizerunku reprezentowanego przedsiębiorstwa nie odnoszą sukcesu. Stąd nasza decyzja o wprowadzeniu do programu tematów dotyczących mechanizmów rynkowych opartych o najnowsze trendy związane m. in. z marketingiem internetowym, komunikacją interpersonalną i budowaniem trwałych relacji z otoczeniem.
Nie zabraknie także zajęć dotyczących marketingu społecznościowego, „content marketing”, dostępności ekonomicznej, neuromarketingu i wykorzystania sztucznej inteligencji na rynku farmaceutycznym. Zajęcia prowadzone będą w nowoczesnej, przystępnej i praktycznej formie.
Zdobyta wiedza ułatwi managerowi zarządzanie zespołem i produktem oraz pozytywnie wpłynie na kompetencje związane z negocjacjami cenowymi oraz kreowaniem marki.
To wyjątkowe studia podyplomowe ze względu na jakość, program i kadrę oraz wysoce specjalistyczny charakter zajęć. Od osób pracujących w sektorze farmaceutycznym nieustannie wymaga się aktualnej wiedzy z zakresu znajomości narzędzi marketingowych oraz marketingu internetowego.
Otrzymane świadectwo ukończenia studiów podyplomowych to nie tylko potwierdzenie ukończenia studiów, ale będzie stanowić gwarancję przewagi konkurencyjnej Absolwenta w stosunku do innych reprezentantów branży.
Wybierając kształcenie podyplomowe kreujesz swoją przyszłość!!!
Kierownik studiów podyplomowych
Codzienne zmiany na rynku farmaceutycznym obligują nas do stałego poszukiwania nowych rozwiązań marketingowych i koncepcji zarządzania marką. Wypełniając lukę rynkową, na bazie doświadczeń naszej kadry, przygotowaliśmy aktualny i wysokiej jakości program studiów.
Jest on skierowany do farmaceutów pracujących w aptekach, hurtowniach farmaceutycznych i firmach farmaceutycznych, przedstawicieli firm i hurtowni farmaceutycznych, osób planujących swoją przyszłość zawodową w obszarze zarządzania na rynku farmaceutycznym i w opiece zdrowotnej oraz lekarzy i osób związanych z tematyką marketingu na rynku farmaceutycznym.
Zapraszamy do udziału w VI edycji Studiów Podyplomowych „Marketing na rynku farmaceutycznym”.
dr hab. Krzysztof Kus, Prof. UMP
Oferujemy
- najlepszy program modułowy oparty o najnowsze trendy rynkowe związane m.in. z e‑commerce, sztuczną inteligencją, własnością intelektualną, budowaniem marki i prawem farmaceutycznym
- wysoce specjalistyczny charakter zajęć, który zapewnia liczne grono wykładowców - specjalistów oraz managerów o niekwestionowanej pozycji na rynku farmaceutycznym z wieloletnim doświadczeniem akademickim
- zajęcia w atrakcyjnych formach: warsztaty (m.in. w pracowniach komputerowych), praca w grupach, dyskusje problemowe, studium przypadku, seminaria, wykłady
- świadectwo ukończenia studiów podyplomowych certyfikujące pozyskaną wiedzę i umiejętności praktyczne
- studia umożliwiające aplikowanie o nową pracę, oraz podniesie kwalifikacji w aktualnym miejscu pracy
- możliwość nawiązania kontaktów biznesowych oraz wymianę doświadczeń zawodowych
Korzyści dla słuchacza
Uczestnicy:
- poznają zasady tworzenia nowoczesnego planu marketingowego, wdrażanie metod marketingowych, kształtowanie polityki cenowej, przewidywania potrzeb konsumentów
- odkryją nowości związane z rozwojem e-commerce i wykorzystaniem sztucznej inteligencji na rynku farmaceutyczno-medycznym
- poznają zasady negocjacji i mediacji, instrukcje związane z zarządzaniem produktem i marką oraz budowaniem wizerunku przedsiębiorstwa
- zgłębią zasady efektywnej komunikacji neuromarketingowej i wyszukiwania rynku zbytu
- rozwiną najistotniejsze kompetencje biznesowe determinujące sukces managera na rynku farmaceutycznym
- wezmą udział w zajęciach praktycznych - „case studies”, które wprowadzą słuchaczy w tajniki pozwalające zapewnić przewagę konkurencyjną na rynku farmaceutycznym i nie tylko
- zgłębią zasady prawne działania rynku farmaceutycznego (system refundacyjny, e-recepta, ustawa o zawodzie farmaceuty) oraz systemu opieki zdrowotnej
- dla uczestników VI edycji studiów podyplomowych przewidziana jest możliwość bezpłatnego i dodatkowego udziału w zamkniętym kursie dotyczącym zjawiska pozamedycznego stosowania leków, za który farmaceuci będą mogli otrzymać 3 punkty twarde
Przewidujemy:
- spotkania z ekspertami z zakresu marketingu stosowanego na rynku farmaceutycznym
- „case studies” w oparciu o elementy Prawa Farmaceutycznego
- innowacyjność zarządzania rozwojem produktu na rynku medycznym
- interdyscyplinarność przedstawianych zagadnień
Profil kandydata
Perspektywa zatrudnienia
Studia przeznaczone są dla absolwentów uczelni wyższych pragnących poszerzyć wiedzę z zakresu marketingu, zarządzania i prawa na rynku farmaceutycznym i medycznym.
Program studiów jest w szczególności skierowany do farmaceutów i osób pracujących w aptekach, w firmach farmaceutycznych, hurtowniach farmaceutycznych i medycznych. Adresatami są także lekarze, ekonomiści i osoby działające w obszarze marketingu i innowacji, które planują swoją przyszłość zawodową w obszarze zarządzania na rynku farmaceutycznym.
Studia te ułatwią także prowadzenie własnej działalności gospodarczej oraz podniosą kwalifikacje osób aplikujących na stanowiska dyrektorów ds. marketingu, zarządzania marką w firmach farmaceutycznych czy w systemie opieki zdrowotnej.
Zasady rekrutacji
Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia podyplomowe wypełniają formularz elektroniczny (rejestracyjny) i załączają skan dyplomu ukończenia studiów wyższych. Link do formularza rejestracyjnego zostanie opublikowany w późniejszym terminie.
Sylwetka absolwenta
Założeniem programu jest aktualizacja i pogłębianie wiedzy uczestników studiów w oparciu o trendy rynkowe, innowacyjne treści i atrakcyjne formy realizacji zajęć. Uczestnicy studiów podyplomowych będą mieli możliwość zdobycia lub poszerzenia wiedzy w obszarach marketingu internetowego, komunikacji interpersonalnej i budowania trwałych relacji z otoczeniem. Nie zabraknie także zajęć dotyczących marketingu społecznościowego, „content marketing”, dostępności ekonomicznej, neuromarketingu i wykorzystania sztucznej inteligencji w opiece zdrowotnej.
Praktyczne aspekty zajęć wsparte będą wiedzą teoretyczną.
Dodatkową korzyścią będzie możliwość nawiązania kontaktów biznesowych oraz wymiany doświadczeń zawodowych.
Program kształcenia
Zajęcia prowadzone są w trybie niestacjonarnym i trwają II semestry. Przewidziano 10 zjazdów weekendowych, które pozwalają na zrealizowanie 189 godzin dydaktycznych (32 punkty ECTS).
Warunki uzyskania dyplomu
Warunkiem uzyskania dyplomu ukończenia studiów jest uregulowana frekwencja, zaliczenie modułów studiów (forma testu modułowego) oraz przygotowanie i obrona pracy dyplomowej.
Opłaty
Opłata za 2 semestry zajęć dydaktycznych wynosi 6.950 zł.
Pracownicy UMP otrzymują rabat 10%.
Obowiązuje opłata wpisowa (500 zł) dokonywana na etapie rekrutacji (podlega zaliczeniu na poczet czesnego).
Harmonogram zajęć
Zjazd 1 – 22-23.11.2025 (sobota-niedziela) - zjazd stacjonarny/hybrydowy
Zjazd 2 – 13-14.12.2025 (sobota-niedziela)
Zjazd 3 – 10-11.01.2026 (sobota-niedziela)
Zjazd 4 – 24-25.01.2026 (sobota-niedziela)
Zjazd 5 – 07-08.02.2026 (sobota-niedziela)
Zjazd 6 – 07-08.03.2026 (sobota-niedziela) - zjazd stacjonarny/hybrydowy
Zjazd 7 – 28-29.03.2026 (sobota-niedziela)
Zjazd 8 – 18-19.04.2026 (sobota-niedziela)
Zjazd 9 – 23-24.05.2026 (sobota-niedziela)
Zjazd 10 – 13-14.06.2026 (sobota-niedziela) - zjazd stacjonarny/hybrydowy
Kontakt
Sekretariat Studiów Podyplomowych MnRF:
Piotr Lerczak
Collegium Pharmaceuticum, ul. Rokietnicka 3
tel. (61) 641-85-00
fax. (61) 641-84-99
60-806 Poznań
e-mail: farmakoekonomika@ump.edu.pl
www.podyplomowe.ump.edu.pl/pl/kierunki/marketing-na-rynku-farmaceutycznymump.edu.pl

